تاریخچه شعبه بین الملل
موضوع تاسیس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان با هدف تحول ،ایجاد و توسعه فرصتهای آموزشی مورد مطالعه ، امکان سنجی و بررسی قرار گرفت. پس از مکاتبات و پیگیریهای لازم شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی همدان با مجوز شماره 468/500/د مورخ 28/2/1392 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با توجه به اهداف متعالی برنامه چشم انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مفاد بند ماده (50) قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور ، با شرایط خاص به پذیرش دانشجو اقدام خواهد نمود
شروع عملیات آموزشی شعبه بین الملل :
عملیات آموزشی شعبه بین الملل از سال تحصیلی 93-92 با شروع ترم دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای ، کارشناسی ارشد و دکتری PHD با تعداد 140 دانشجو آغاز گردید. محل تحصیل دانشجویان در شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان می باشد.
چشم انداز شعب بین الملل:
شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان سعی دارد در 5 سال آینده یکی از شعب بین الملل موفق در سطح کشور باشد به نحوی که جزء 5 شعبه اول موفق دانشگاههای علوم پزشکی مصوب گردد
ماموریتهای اصلی شعب بین الملل:
1. پرورش استعدادها از طریق آموزش و پژوهش ، ترویج علوم پزشکی و پیراپزشکی و توسعه تحصیلات تکمیلی به منظور کمک به تامین و ارتقاء نیروی انسانی متخصص
2. گسترش دانش پزشکی ، پیراپزشکی و بهداشتی از طریق انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی
3. ایجاد امکانات تحقیق و پژوهش جهت افزایش توان علمی در حل مسائل بهداشتی و درمانی
4. حضور موثر و فعال در رقابت های دانشی در عرصه های بین المللی و تبادلات علمی با موسسات آموزش عالی و دیگر بخشهای فرهنگی، علمی، صنعتی و اقتصادی کشوری و بین المللی
5. تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی با سازمانهای منطقه ای و بین المللی مربوطه.
اهداف اصلی شعب بین الملل:
1. کمک به گسترش تحصیلات عالی و تحصیلات تکمیلی و ممانعت از خروج جوانان مستعد از کشور جهت تحصیل در دانشگاههای خارجی
2. جذب دانشجو از کشورهای دیگر و اشاعه فرهنگ و تمدن اسلامی – ایزانی و توسعه نوآوری های علمی ، آموزشی و پژوهشی
3. جذب ایرانیان نخبه شاغل به تحصیل در خارج از کشور
4. معرفی کشور به عنوان قطب علمی و آموزشی در سطح منطقه
5. درآمدزایی و کمک به تامین نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه
استراتژیها :
1- تامین بستر قانونی آموزش بین الملل ( نحوه جذب ، زبان تدریس و ... )
2- توسعه / ساخت و ساز فضای فیزیکی ویژه آموزش بین الملل ( کلاس ، آزمایشگاه و ... ) و تامین سایر زیرساختهای لازم .
3- توانمند سازی منابع انسانی ویژه آموزش بین الملل ( اساتید ، کارکنان و ... )
4- - شناسایی و جذب سرمایه گذاران ، خیرین و ... در امر آموزش بین الملل (نحوه جذب،زبان تدریس و ... )
- بازاریابی در سطح منطقه و بین الملل